وزیر اقتصاد: رشد سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم مثبت ۶.۴ درصد بود وزیر نفت خبر داد: اختصاص پاداش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۷ میلیون مشترک گاز وزیر کشور با تأکید بر حق‌الناس‌بودن رأی مردم، از آمادگی برای برگزاری انتخابات خبر داد فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: انتخابات نماد اتحاد ملی است ایران ۱۱ شخص آمریکایی را تحریم کرد اخذ رأی با کارت‌های ملی قدیمی امکان‌پذیر نیست اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درباره جزئیات عفو ۲۱۲۷ محکوم توسط رهبر انقلاب | ۵ تبعه خارجی و ۱۱ محکوم امنیتی عفو شدند

  • کد خبر: ۲۲۰۳۷۳
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
درباره جزئیات عفو ۲۱۲۷ محکوم توسط رهبر انقلاب | ۵ تبعه خارجی و ۱۱ محکوم امنیتی عفو شدند
رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سال نو و عید سعید فطر با در خواست رئیس قوه قضاییه برای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات بیش از ۲ هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند و در همین رابطه معاون قضایی قوه قضاییه جزئیات عفو رهبری به مناسبت سال نو و عید سعید فطر را تشریح کرد.

به گزارش شهرآؤانیوز حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رحیمی درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی رهبر معظم انقلاب که به مناسبت سال نو و عید سعید فطر انجام شد، اظهار داشت: در این مرحله اسامی ۲ هزار و ۱۲۷ نفر که شرایط استحقاق عفو را داشتند و پرونده آنها در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود با تایید ریاست قوه قضاییه به محضر رهبر انقلاب اعلام و در نهایت عفو آنها مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۲۷ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۸۵۸ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده و هزار و ۲۶۹ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

رحیمی درباره محکومان دادگستری‌ها که مشمول عفو رهبری شده‌اند، گفت: ۲۹ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند، مجازات قطعی آنها اعدام بود که با تخفیف، مجازات آنها به حبس تغییر کرده است.

وی اضافه کرد: پنج نفر از افراد مشمول عفو نیز محکومان ماده ۲۰ هستند. محکومان ماده ۲۰ افرادی هستند که شرایط اولیه عفو را نداشته‌اند و رئیس قوه قضائیه راسا عفو آنها را درخواست کرده است. هزار و ۹۹۱ مورد نیز سایر محکومان دادگستری‌ها بوده‌اند.

معاون قضایی قوه قضاییه افزود: ۲ نفر از افراد مشمول عفو از محکومان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و ۱۰۰ نیز از محکومان سازمان تعزیرات حکومتی هستند.

وی اظهار داشت: در این مرحله ۱۵۶ نفر از محکومان مشمول عفو از محکومان زن، پنج نفر اتباع بیگانه، ۱۱ نفر محکومان امنیتی و پنج نفر زیر ۱۸ سال هستند.

منبع: ایرنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->